Floating i Linköping

Floating har blivit ett vanligare fenomen för avslappning och välmående. Hundratusentals människor världen över har upplevt flyttankens välgörande egenskaper. För att din stund i tanken skall bli så behaglig som möjligt, bör du följa denna instruktion;

  1. Gå på toaletten även i förebyggande syfte.
  2. Ta av ringar och smycken.
  3. Duscha och tvätta Dig noggrant, även håret. Torka av ansiktet med handduken, vattendroppar i ansiktet kan bli störande i tanken. Försöker Du stryka bort dem under flytet får Du lätt saltvatten i ögonen, vilket svider rejält.
  4. Tryck i öronpropparna med fingertopparna så att de fyller örongången ordentligt.
  5. Stig i tanken, luckan stänger sig sakta automatiskt. Lägg Dig med fötterna åt luckan till. Knäpp händerna bakom nacken, vila så tills Du känner Dig trygg nog att låta huvudet falla bakåt.
  6. Din stund i tanken kan avslöja omedvetna spänningar i kroppen, sträck då på Dig och låt kroppen gunga helt lätt på vattnet, så släpper de snart. Ge särskilt akt på att slappna av i nacken så att huvudet faller bakåt och att öronen ligger under vatten linjen. Vid trötthet i nacken, knäpp händerna bakom huvudet och vila så en stund. Det är vanligtvis bekvämast att flyta med armarna uppåt bredvid huvudet. Experimentera, så hittar Du den ställning som passar Dig bäst.
  7. När Du sätter Dig upp för att stiga ur tanken, håll upp hakan så slipper Du saltvatten i ögonen. Stå en stund i lucköppningen och stryk saltvatten från hår och kropp innan Du stiger ur tanken. Spara öronpropparna till nästa flyt, de håller för flera sessioner.

Ha nu en riktigt skön stund helt för Dig själv i tanken!